Tiedote 8.5.2012: Hanhikivipäivät keräsivät kävijöitä

Pyhäjoella viikonloppuna vietetyt Hanhikivipäivät keräsivät runsaasti yleisöä. Tapahtuman avannutta energiaseminaaria ja ammattiteatteriryhmä Rospuuton Sarasvatin hiekkaa -esitystä seurasivat likimain täydet salilliset. Molemmat tilaisuudet saivat yleisöltä myös roimasti kiitosta laadukkuudestaan.

Lauantain sitkeästä vesisateesta huolimatta Hanhikivenniemen luontoon tutustui viikonlopun aikana opastetuilla retkillä lähes sata kävijää. Kaksi kolmesta Hanhikivikierroksesta oli täyteen varattuja.

Lauantain ohjelmaan kuului myös Hanhikivipäivien virallisen lauselman luovuttaminen Pyhäjoen kunnan ja Fennovoiman edustajille. Lausemassa huomautettiin Pyhäjoen kunnan laittaneen tulevaisuudensuunnitelmansa kritiikittömästi yhden kortin varaan, epävarmaan ydinvoimahankkeeseen, sopimattomassa paikassa. Lauselmassa myös muistutettiin, että parhaaseen lopputulokseen päästään vain kyseenalaistamalla valinnat sekä arvioimalla tehtyjä ja tekemättömiä päätöksiä kriittisesti.

Helena Maijala, pj, p. 040 1741 212
Hanna Halmeenpää, vpj, p. 050 5644 122, klo 13 jälkeen.

Pro Hanhikivi ry
www.prohanhikivi.net